tisdag 23 december 2014

God Jul!

Bloggen och framförallt Sergio Ramos önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!





Bloggen tar en liten, välförtjänt semester men är tillbaka efter årsskiftet igen. Vi ses 2015!

torsdag 18 december 2014

Vad ska du ha på dig under storhelgerna?

Så här i juletider är det många som har mycket att tänka på. Människor ska bjudas, paketer ska köpas och slås in. Mat ska införskaffas samt förberedas, dukning, tomtefar, nubbar och allehanda kaos.
Känner du också att du inte har tid att fundera över vad du ska ha på dig under jul och nyår? Du kan från och med nu andas ut, för lägligt nog har Sergio Ramos plockat fram två alternativ som du kan ha glädje av.



Idag handskas vi helt klart med två mycket intressanta utstyrslar. Sergio Ramos verkar på senare tid nämligen utvecklat en fäbless för skjortor med annorlunda mönster.
På bild 1 siktar vi en ljus skjorta med en lätt nyans av rosa, detta informerar oss om att Sergio fortfarande vurmar för denna ädla färg. En annan av Sergios favoriter verkar vara att ha kläder med hårt åtstramade kragar? Det här är ju sannerligen inte första gången vi ser hon klädd i något sådant!
Ackompanjerar till denna skjorta gör en väst i vad som ser ut att vara stickat material. Västens snitt har faktiskt inte varit helt omodern under året, men det förvånar mig att Sergio understår sig med att köpa kläder av H&M-kvalitet. Västen har även en volang nedtill som får mig att undra om den dock är så ny som den kan verka. Det kan ju också vara så att Sergio har rotat i svärmors garderob och snuvat åt sig denna skapelse under någon släkt middag.
Kronan på verket i den här utstyrseln är dock mönstret på skjortan...   


Vad vi ser är inget mindre än en korsbefruktning av ett lejon och en leopard! Ett verkligen djärvt och helt nytt drag från Sergios sida.

När vi sedan blickar vidare till bild 2 kan vi också se att Sergio faktiskt använt det här alternativet vid en faktisk högtid. Och när jag tittar på den här skjortan vet jag inte om jag ska bli fascinerad eller arg. Under högtider ska man vara snäll och behandla alla med mycket värme och kärlek. Annat lär det barn som Sergio stulit den här skjortan av känna. För den måste tillhöra ett barn? Mönstret är ju för tusan olika slags dinosaurier?! Samlade, på en och samma skjorta med matchande savannfärger och blad! Situationen förvärras svårt av att Sergio dessutom bär detta spektakel på vad som tycks vara självaste nyårsafton! Snacka om att ha fått allt om bakfoten när man firar in framtiden med att bära motiv av sedan länge utdöda arter. Det är nästan lite makabert.
Jag tänker på det stackars barnet som fått julen förstörd. Det lilla livet hade äntligen fått sin älskade dinoskjorta med Lillefot och hans vänner på, men sitter nu och storgråter på sängen över sin försvunna skatt.
Man kan bara hoppas att Sergio tar sitt förnuft till fånga och returnerar denna skjorta som är något spanskt barns lilla skatt.

onsdag 10 december 2014

Julklappstips 2014

Har du, precis som jag, svårt att hitta presenter till nära och kära i år?
Här nedan följer några tips på hommage man kan tänkas vilja pryda sitt hem med:



Vackrare prydnader får man leta efter. Jag skulle utan tvekan - och helt oironiskt - vilja ha dem alla i mitt hem. Dock vurmar mitt hjärta mest för den nedersta prydnaden då jag tycker att man på ett exceptionellt vis fångat Sergios tomma ansiktsuttryck.

torsdag 4 december 2014

Make a wish

Så blev det December och julstöket är i full gång. Det är dags att spika julplanerna och ta reda på vad nära och kära önskar sig.
En annan som önskar friskt är såklart Sergio Ramos.


Här Ser vi Sergio i en dåligt utförd Aladdin-miljö. Okej, omgivningen kan väl påminna om något hämtat ur denna Disney-variant, men det enda som egentligen ger oss en direkt koppling är den magiska lampan.



Den här skjortan platsar möjligen i ett avsnitt av Miami Vice uder 80-talets glansdagar. Kavajen måste vara något spanskt påhitt där brodyren är ett tamt försök att få den att verka orientalisk. Den här bloggen handlar ju inte om kvinnan bredvid, men jag har svårt att låta henne passera fritt i detta sammanhang. För visst känns det föga troligt att en sådan klänning var populär runt 900 e. Kr. Snarare år 1999 e:kr. Eller något nära angränsande år.



Dålig tolkning eller ej, så lever Sergio sig in i denna värld med högsta trovärdighet. För honom är inte Anden en i efterhand inklistrad man. Vi ser, att Sergio Ramos ser. Han ser Anden och för honom är den obeskrivligt verklig. Det fullkomligen glittrar i Sergios ögon och vi kan se hur han febrilt önskar sig något fint i gåva.

Självklart hoppas jag att han får det han så ivrigt önskar efter, Sergio. Det förtjänar han, alltid.