torsdag 18 december 2014

Vad ska du ha på dig under storhelgerna?

Så här i juletider är det många som har mycket att tänka på. Människor ska bjudas, paketer ska köpas och slås in. Mat ska införskaffas samt förberedas, dukning, tomtefar, nubbar och allehanda kaos.
Känner du också att du inte har tid att fundera över vad du ska ha på dig under jul och nyår? Du kan från och med nu andas ut, för lägligt nog har Sergio Ramos plockat fram två alternativ som du kan ha glädje av.



Idag handskas vi helt klart med två mycket intressanta utstyrslar. Sergio Ramos verkar på senare tid nämligen utvecklat en fäbless för skjortor med annorlunda mönster.
På bild 1 siktar vi en ljus skjorta med en lätt nyans av rosa, detta informerar oss om att Sergio fortfarande vurmar för denna ädla färg. En annan av Sergios favoriter verkar vara att ha kläder med hårt åtstramade kragar? Det här är ju sannerligen inte första gången vi ser hon klädd i något sådant!
Ackompanjerar till denna skjorta gör en väst i vad som ser ut att vara stickat material. Västens snitt har faktiskt inte varit helt omodern under året, men det förvånar mig att Sergio understår sig med att köpa kläder av H&M-kvalitet. Västen har även en volang nedtill som får mig att undra om den dock är så ny som den kan verka. Det kan ju också vara så att Sergio har rotat i svärmors garderob och snuvat åt sig denna skapelse under någon släkt middag.
Kronan på verket i den här utstyrseln är dock mönstret på skjortan...   


Vad vi ser är inget mindre än en korsbefruktning av ett lejon och en leopard! Ett verkligen djärvt och helt nytt drag från Sergios sida.

När vi sedan blickar vidare till bild 2 kan vi också se att Sergio faktiskt använt det här alternativet vid en faktisk högtid. Och när jag tittar på den här skjortan vet jag inte om jag ska bli fascinerad eller arg. Under högtider ska man vara snäll och behandla alla med mycket värme och kärlek. Annat lär det barn som Sergio stulit den här skjortan av känna. För den måste tillhöra ett barn? Mönstret är ju för tusan olika slags dinosaurier?! Samlade, på en och samma skjorta med matchande savannfärger och blad! Situationen förvärras svårt av att Sergio dessutom bär detta spektakel på vad som tycks vara självaste nyårsafton! Snacka om att ha fått allt om bakfoten när man firar in framtiden med att bära motiv av sedan länge utdöda arter. Det är nästan lite makabert.
Jag tänker på det stackars barnet som fått julen förstörd. Det lilla livet hade äntligen fått sin älskade dinoskjorta med Lillefot och hans vänner på, men sitter nu och storgråter på sängen över sin försvunna skatt.
Man kan bara hoppas att Sergio tar sitt förnuft till fånga och returnerar denna skjorta som är något spanskt barns lilla skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar