tisdag 27 januari 2015

Hold on tight

Så här efter jul är det många som slänger fina saker, helt i onödan.
En som inte gör det är såklart Sergio Ramos...



Tvärtom snarare.
Sergio Ramos tycks hålla ett stadigt grepp i all han kommer över, ännu bättre är, att det tycks Iniesta göra också!
Vad vi ser i bild är ett tillvaratagande på diverse pinaler såsom en plastbil och en sleten parfym. Men vad är det egentligen Sergio håller i på första bilden? Är det en adrenalinpenna? Eller en vanlig penna? Och varför har den Barcas färger?!
Ni kanske minns en dag i augusti när Ramos hade problem med hanteringen av sina pokaler?
Det här är ingen slump utan en återkommande företeelse. Ett beteendemönster. Varje gång Sergio lyfter ett föremål tycks han drabbas av en plötslig sinnesförvirring. Det är som om han på den korta stunden från att han fattat tag i föremålet och börjat lyfta det, omedelbart glömmer bort vad han gör eller varför han är där.
Parfymen tycks han dock reda ut någorlunda väl. Modellbild som den är så är det högst troligt att någon i fotografens stab faktiskt har lyft armen åt honom.
Men det riktiga beviset som styrker min teori är förstås Barcapennan. Hur har han ens hamnat i denna märkliga situation? Vem har lurat dit honom?
Inte ens leendet är lika övertygande som i bilden med prafymflaskan.

Jag hoppas innerligt att Sergio Ramos hittat ut från Camp Nou helskinnad. Det vore korkat av Barca att, så att säga, skita i sin egen trädgård på detta vis. Om de undanröjer Sergio Ramos från Real Madrid - vem ska då missa straffar?!
En person som dock kan ha en räv med i det här spelet är förstås Iniesta. Ty honom kan man aldrig lita på. Annat är det förstås med Sergio, vare sig det är något bra eller dåligt så kan vi vara säkra på att det händer.

fredag 16 januari 2015

Who's gonna take you home?


Sergio är en man med många fäblesser.
Jag har lyckats gräva fram ännu en...




Vad är det med rika människor och häftiga bilar?
Så fort en människa börjar tjäna pengar så ska denne vältra sig i vrålåk som allt som oftast bara står i garaget och dammar.
Förvisso ser vi inte mycket av bilen i bild 1, men sätena (som påminner och Sergios gamla röda plastjacka) ger oss en aning om att det här är en fräsig bil.
Förlåtligt kan det vara, om man har ett genuint intresse för bilar, motorer och mekanik. Något jag ställer mig tveksam till om Sergio har.
Han har köpt en häftig bil bara för att alla andra också har gjort det.
Det är är en teori som enbart befästes i bild 2.
Sergio kunde tyckas ofokuserad och förvirrad i sin första bil (han verkar ju skriva en autograf och simultanförmågan är sådär), men det är ingenting jämfört med bil nummer två.
Här har han fått tag på ett riktigt vrålåk. Men det är bara rekvisita. För vem åker ut i en bil utan tak, iklädd en vit kostym? Nå, möjligen Sergio Ramos skulle sakna förmågan att tänka så långt? Kan ni tänka er hur den kostymen kommer se ut när han nått sin destination efter en tur i ett storstadsgrått Madrid?
Hans högra ben tycks även ha hamnat i någon konstig vinkel, som om han sitter fast och nu bara får gilla läget där i bilen.
Nej, han vet inte vad han sysslar med.Det kanske inte ens är hans bil, men han blev åtminstone körd till slottet i bakgrunden sittandes i den. Frågan är om han kört själv? Eller bara låtsas som det? För visst vilar det något lurt över hans blick?
ett plus i kanten ska han dock ha för de vita tänderna som lyser skarpare än kavajen och självaste solen under dagtid. Även skorna är värda att belysas; välpolerade, spetsiga.
Han är som hämtad ur filmen Scarface. Om än något för gladlynt.
Om bilar gör Sergio gladlynt, så må han fortsätta köra bil!



fredag 9 januari 2015

I wanna be a dog?

Vad önskade ni er i julklapp?
Fick ni det som ni önskade?
En som verkar ha önskat friskt och fått det han vill ha är, i vanlig ordning, Sergio Ramos.






Inte heller är det vad som helst han önskat sig. Nej. Sergio ville slå på stort i år och önskade sig inte en, inte två utan tre hundar!
Som den mångfasetterade man vi vet han är, så har Sergio dessutom varierat sina hundval mycket och väl.
Låt oss ta en titt på Sergios lilla kennel:

Hund 1.
Det var en rar liten valp han skaffat, Sergio. Eller?
Hela den här bilden är arrangerad i något slags idylliskt koncept, det ser även ut som att Sergio har hittat tillbaka till Irland(?). Tyvärr så ser den enbart ut att vara, just arrangerad. Man har försökt dölja detta faktum, men inte särskilt väl.
Mitt i buskagen dyker han upp, på en spontan promenad, med en liten hund i famnen. Håret böljar över axlarna och kostymen sitter som en smäck. Det här är inte rutinerade kläder för en raststund med hunden, särskilt inte den lilla busen vi se i bild!
Att döma av Sergios leende har han ingen aning om vad han sysslar med, än mer beklämmande är att hunden tycks bita honom i handen, och Sergio verkar inte ha någon som helst aning om att han bör ta itu med detta okynnesbeteende. Han verkar inte ens ha en aning om att hunden biter honom?

Hund 2.
Likt rena Cesar Milan poserar Sergio här, stolt, tillsammans med en kamphund. Det här är utan tvekan den mest skräckinjagande han har i sin samling. Särskilt med tanke på hur dålig koll Sergio tenderar att han på saker och ting i övrigt?
Tendenser finns, att han ändå fått några knep i hur man handskas med hundar av denna kaliber (spekulation och innerlig förhoppning snarare). Lägg märke till den betryggande handen han har placerat på sin hund - ett drag han måste lärt av självaste Iker Casillas!
En annan sak som är värd att notera i sammanhanget är den djupsinniga twitter-texten som tillkommer med bilden. Här får vi ta del av Sergios tankar kring namngivningen av hunden. Vad som förbryllar är dock hans ordval. "I called this dog...."? Är detta ens hans egen hund? Om inte, vems är det då? Och varför döper man någon annans hund?

Hund 3.
Den här lille rackaren avviker från de andra, på så vis att den såklart är mindre. Lillhunden är ett oväntat inslag i Sergios samling men tycks också vara den ras som passar Sergio Ramos bäst. Se bara, med matchande frisyrer och samma smöriga uppsyn ligger de där i gräset och steker. Man skulle kunna tänka sig att Sergio testar på det så kallade "hundtricket", men borde han inte försökt utöva det i en park åtminstone? Ta en titt på bakgrunden. Det där är ingen park. Snarare ett väghörn. Bilder flimrar förbi när man sluter ögonen, där Sergio Ramos ligger vid en rabatt vid en lugn korsning i något av Madrids lugna villaområden - förslagsvis fullt med pensionärer. Det är också dessa som Sergio tilltalar där han ligger och "spontant" flexar musklerna men en hund på bröstet. Frågor på det?


Det finns mycket att spekulera i kring Sergio Ramos kennel.
En sak är dock fakta, och det är att han lyckats matcha hundarna exemplariskt med sitt mode för stunden. 
Vi kan ju bara hoppas att hundarna inte bara är ännu ett urval av Sergios accessoarer.

lördag 3 januari 2015

Gott nytt år!


Ett nytt år har inletts och här i bloggen rustas det för nya stilstudier och äventyr tillsammans med Sergio Ramos. Håll tillgodo med bilden ovan, analyser kommer inom kort.