Så här efter jul är det många som slänger fina saker, helt i onödan.
En som inte gör det är såklart Sergio Ramos...
Tvärtom snarare.
Sergio Ramos tycks hålla ett stadigt grepp i all han kommer över, ännu bättre är, att det tycks Iniesta göra också!
Vad vi ser i bild är ett tillvaratagande på diverse pinaler såsom en plastbil och en sleten parfym. Men vad är det egentligen Sergio håller i på första bilden? Är det en adrenalinpenna? Eller en vanlig penna? Och varför har den Barcas färger?!
Ni kanske minns en dag i augusti när Ramos hade problem med hanteringen av sina pokaler?
Det här är ingen slump utan en återkommande företeelse. Ett beteendemönster. Varje gång Sergio lyfter ett föremål tycks han drabbas av en plötslig sinnesförvirring. Det är som om han på den korta stunden från att han fattat tag i föremålet och börjat lyfta det, omedelbart glömmer bort vad han gör eller varför han är där.
Parfymen tycks han dock reda ut någorlunda väl. Modellbild som den är så är det högst troligt att någon i fotografens stab faktiskt har lyft armen åt honom.
Men det riktiga beviset som styrker min teori är förstås Barcapennan. Hur har han ens hamnat i denna märkliga situation? Vem har lurat dit honom?
Inte ens leendet är lika övertygande som i bilden med prafymflaskan.
Jag hoppas innerligt att Sergio Ramos hittat ut från Camp Nou helskinnad. Det vore korkat av Barca att, så att säga, skita i sin egen trädgård på detta vis. Om de undanröjer Sergio Ramos från Real Madrid - vem ska då missa straffar?!
En person som dock kan ha en räv med i det här spelet är förstås Iniesta. Ty honom kan man aldrig lita på. Annat är det förstås med Sergio, vare sig det är något bra eller dåligt så kan vi vara säkra på att det händer.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar