Vi har haft gott om tid att justera oss inför det nya året, och med det kommer sedvanligt en rad nyårslöften. Det ska bantas, tränas och många passar även på att, efter jul- och nyårshelgerna ha en så kallad vit månad..,,
Som ni ser kan en vit månad angripas på flera olika sätt. Här strosar Sergio Ramos fram, fortfarande plufsig i ansiktet efter helgernas frosseri. På sig har han en vit kavaj av näst intill katastrofal modell. Den överdådiga kragen breder ut sig till den grad att axelvaddarna trycks undan och allt smälter samman till en tjurnacke, av tyg. Till råga på allt tycks inte Sergio ens kunna knäppa kavajen helt.
Jag kan känna sympatier för Sergios missnöje och panikartade blick över detta faktum. En hade själv valt mojitos varje dag till förmån för att slippa anledningar att bära detta fruktansvärda plagg. Sergio befinner sig dock i en annan sits - han förväntas vara fit så här långt efter festhelgerna.
Vi kan åtminstone trösta oss med att i mars månad, när nyårslöften tillhör svunna tider och gymmen åter ekar tomt, då kommer Sergio vara i bättre form än alla oss andra.