måndag 25 januari 2016

Ho Ho Ho

 Julen verkade komma sent i år men när den väl anlände så gjorde den det med besked!



Men inte för mannen till höger. För samtidigt som Sergio Ramos lägger av årets tomtegarv (med handen på kaggen och allt), tycks hans vän dragit årets nitlott i julklappslotteriet. Ty, i år fick han bara får den i brons helgjutna bilen - han som ville ha bilen som var uthuggen ur en enda enorm diamant.
Stackars fotbollspelare.

onsdag 20 januari 2016

Lager than life

Jag älskar när Sergios utstyrslar bjuder på underlag till en god ordlek. Idag är en sådan dag.


Snön ligger tät i stora delar av Sverige, vi har svårt att anpassa oss efter detta plötsliga väderomslag som ägt rum i dessa trakter i flera hundra år innan vi började förstöra planeten och därmed förändra klimatet - vilket är ämnesstoff för en helt egen blogg. Men idag står vi alltså här, lamslagna av den plötsliga kylan som legat över oss i flera veckor och får våra mobiltafsande fingrar att frysa till is när vi försöker instagramma att vi vänta på bussen för att fiska sympatiröster.
En som visar sitt fulla stöd och lägger rösten på oss är Sergio Ramos.
Sergio har som bekant aldrig varit särskilt glad i kyla, något han demonstrerar på dagens event genom att klä sig i vad som ser ut att vara femton lager kläder. Stackarn ser ju ut som en baconfylld kalkon redo att serveras på tacksägelsedagen! Innanför kavajen tycks Sergio ha fyllt på med kläder till den grad att vi börjar sikta C-kupor över bröstkorgen. Han är så uppstoppad att en av de ynka två knapparna inte ens går att stänga (notera även att kavajen tycks vara designad med en inbyggd fylleknäppning?!). Förstår ni hur mycket han fryser? Men hänger Sergio läpp för det? Icke!
Så låt dig smittas av Sergio Ramos snövita leende och spring ut i snön, för det finns trots allt inget dåligt väder - bara dåliga kläder.

måndag 11 januari 2016

Vit månad?

Vi har haft gott om tid att justera oss inför det nya året, och med det kommer sedvanligt en rad nyårslöften. Det ska bantas, tränas och många passar även på att, efter jul- och nyårshelgerna ha en så kallad vit månad..,,
Som ni ser kan en vit månad angripas på flera olika sätt. Här strosar Sergio Ramos fram, fortfarande plufsig i ansiktet efter helgernas frosseri. På sig har han en vit kavaj av näst intill katastrofal modell. Den överdådiga kragen breder ut sig till den grad att axelvaddarna trycks undan och allt smälter samman till en tjurnacke, av tyg. Till råga på allt tycks inte Sergio ens kunna knäppa kavajen helt.
Jag kan känna sympatier för Sergios missnöje och panikartade blick över detta faktum. En hade själv valt mojitos varje dag till förmån för att slippa anledningar att bära detta fruktansvärda plagg. Sergio befinner sig dock i en annan sits - han förväntas vara fit så här långt efter festhelgerna.
Vi kan åtminstone trösta oss med att i mars månad, när nyårslöften tillhör svunna tider och gymmen åter ekar tomt, då kommer Sergio vara i bättre form än alla oss andra.

måndag 4 januari 2016


God fortsättning önskar jag och Sergio Ramos!
Det är snart dags att vakna ur juldvalan och ta sig an en ny modesäsong. Nya inlägg kommer inom kort, håll till godo med denna vackra bild som så väl fångar ett gammal klassiskt ansiktituttryck hos Sergio Ramos.