onsdag 30 december 2015

Gott nytt år!


Gott Nytt År önskar Sergio Ramos från samma bildkavalkad som föregående inlägg och fortfarande utan en susning om vad han sysslar med.

tisdag 22 december 2015

En julhälsning


God jul till er alla önskar Sergio Ramos som 1. står där dåligt inklippt framför en hittepågran hållandes i ett konstigt föremål som ingen vet vad man ska ha det till.
2. Stått för nära en faktisk gran och blivit alldeles svedd i ansiktet, stackarn.
Var rädd om era nära, kära och er själva.








Bloggen tar en liten paus över julhelgerna, både Sergio Ramos och jag behöver ledigt.
Vi syns åter när det nya året är inringt. Håll utkik.

onsdag 16 december 2015

The dark side...

Idag har Star Wars - the force awakens premiär men även utanför bioduken får vi uppleva en sammanstrålning av olika effekter när vi får följa med på Sergio Ramos alldeles egna tolkning av ett rymdäventyr...


Ni kanske undrar hur långsökt man får bli, men jag kan garantera er att det här inte är särskilt komplicerat. Kombinationen av sammetskavaj, glansigt denim-material och en slafsig (men obligatorisk) scarfs är inget annat än ett hav av omotiverade rymdskepp a´la the attack of the clones som lämnar en lika obekväm som en av Hayden Christensens sensuella miner.

Djärvt nog skulle jag vilja påstå att kavajen, i rätt sammanhang, faktiskt skulle kunna fungera - eller rent av vara riktigt snygg! Däremot faller det platt tillsammans med dessa tidlöst fula jeans. Perioder har gått när detta glansiga tyg varit populärt och varje gång det gjort entré har jag lämnats lika bekymrad. Varför skulle man vilja köpa ett par byxor för mycket pengar som såg permanent skitiga ut och som aldrig kan tvättas till ett rent intryck?
Vad som emellertid sätter spiken i kistan med denna outfit är den fördömda scarfen. Vanligtvis är rosa en färg jag uppskattar att se på Sergio, men inte idag. Alla tankar om färgklickar och "edge" fullständigt utplånas när en scarf ser ut som en gammal dammig köttslamsa som knapphändigt sitter ihop då den nyss passerat köttkvarnen. Vegetarianen bakom bloggen trillar baklänges och det är till och med så håret känns fint och välfriserat i jämförelse med detta rosa snedsteg som inte tycks ha någon annan funktion än att förstärka Sergios vinterbleka hy.

Med det sagt hoppas jag att den nya Star Wars-serien är bättre än de förra tre samt att dagens kombination av kläder på Sergio är något som verkligen tillhör a long time ago in a galaxy far far away...

torsdag 10 december 2015

The Pet.

För att skydda sig mot vinterrusket kan det vara en god idé att investera i ett gediget vinterplagg som håller dig varm...


Eller så gör du som Sergio Ramos - införskaffar ett helt djur! Ett tappert försök har han gjort idag, Sergio, han har lyckats matcha sina kläder - något inte så svårt nu när frugan bytt ut allt i garderoben mot grey on grey (det bruna ekipaget på hennes lekamen är dock högt tvivelaktigt). Detta djärva drag från Pilars sida har förstås lämnat Sergio något vilsen. Några djärva försök har gjorts till att förhandla in en extra krydda i utstyrseln, en kombination av randigt och rutigt exempelvis eller någonting rosa. Nej, ingenting tycks ha fungerat och Pilar har ståndaktigt samt mycket tålmodigt försvarat Sergios nya garderob. Panikartat har Sergio flytt från hemmet, grubblandes över alla borttappade färger för att sedan övergå till grubblande om vad som det kan ha grubblats om från första början. Just när den gråa nyansen av tomhet sakta började ta över Sergios själ fick han syn på det. Ett roadkill. Sergio lär därefter ha fyllts av idélampor som tänts ackompanjerat med ett pling, tittat sig snabbt omkring och roffat åt sig av bytet. I ett krisläge som det här har art och ras inte varit väsentligt. Förmodligen är det en svindyr Maine Coon eller en sällsynt varg som slingrar sig där kring Sergios hals. Jag skulle önska att han var med medveten om vad det är för djur som får sätta livet till för att han ska ha sitt grädde på moset men inser att detta är orimligt höga krav att ställa på vår käre vän.

lördag 5 december 2015

Att skapa god stämning.

Att vara fotbollsstjärna är ett hårt liv. Lönen är knaper, man måste gå på tillställningar, bli bjuden på mat och sponsorer. Den stora baksidan med detta liv verkar emellertid vara att man på köpet får fans. 
I Sergio Ramos fall, jättemånga fans.
Det kan tyckas svårt, likt en ädel konst eller minutiös balans, att hänge sig för mycket åt fansen men samtidigt behålla stilen. På bilden nedan ser vi en lösning som är högst tvivelaktig. Iskallt passerar Sergio de skrikande fansen, han ignorerar de pennor och papper som de håller i högsta hugg. Utan att en titta åt deras håll sträcker han ut sin hand på måfå och ger något saligt fan en så kallad "död fisk" till handslag. Jag skulle vilja använda ordet 'skärpning' med ett utropstecken efter, men sedan - vad gör man inte för att bibehålla stilen?  


söndag 29 november 2015

En fråga.



Om du fick ställa en enda fråga till Sergio Ramos, vilken skulle det vara?
OBS. Räkna inte med ett sammanhängande svar då Sergio, som ni ser, ofta glömmer frågan samtidigt som lujdet av journalistens röst färdas genom rummet.

söndag 22 november 2015

Ett vykort.



Där ligger Sergio, oförskämt nöjd över situationen samtidigt som han klämmer en kudde mellan benen. ud vet, vad allehanda yrväder som han fluktar åt utanför bild, som får honom att behöva skyla kroppens genitala delar på detta sätt? I sann yolo-anda har han dessutom beställt in två drinkar istället för att nöja sig med en.
Detta ska vi dock unna honom. Mina fingrar krampar av köld samtidigt som jag försöker skriva detta inlägg, och där ligger han och har det bra.
Jag är lite bitter.
Det viktigaste är dock att Sergio Ramos inte är det.

lördag 14 november 2015

Patterns.

Har ni någon gång varit ute i sista minuten inför kvällens festligheter och inte hunnit tänka ut kvällens enhetliga outfit? Samtidigt som ni springer med tandborsten i munnen och febrilt rotar i garderoben efter kvällens kläder, men inget tycks passa eller kännas riktigt rätt?
För er finns nu svaret:


Sergio Ramos allt-i-ett-jacka! Varför nöja sig med en sak när man kan ha allt. Ännu en gång skrider Sergio fram på gala iförd sin luffarslöjd. Randing skjorta i svart, vitt och rött - ackompanjerat med blå jeans och rödbruna skor. Redan här borde man stannat och reflekterat över hur pass många färger man egentligen ska blanda på en och samma gång, men nej. Då kommer jackan. Den är förstås helt komplett. Sergio Ramos gjorde en egen tolkning av lapptekniken och tog den till en ny nivå. Här finns en ficka från farfarskoftan, en flanellskjorta OCH kavaj?! Allt sammanvävt på ett och samma plagg. Som en extra krydda valde Sergio även att bära scarfs.
Hans intensiva blick är som en spegelbild av betraktarens reaktion då en försöker fokusera på något, men ögonen bara flackar. Dessvärre verkar Sergios ögon flackat så länge (han har trots allt burit jackan ända från hemmet till festen) att de nu intagit ett permanent, tomt läge. En teori skulle kunna vara att han blir bländad av blixten, men i själva verket är det av jackan.
För att vara ärlig en stund, så har Ramos matchat kläder och färger betydligt mycket värre genom åren men även nu, när han vill så väl, blir det fel.
Sergio Ramos är en man som struntar i alla jantelagar, han går hela vägen - sin egen väg. Och för det kan jag tryggt ge honom cred.

lördag 7 november 2015

Shredding

Långt hår, shorts och surdegsbröd - så kom dagen då Sergio Ramos blev hipster!


Vi har väntat på denna dag och nu kommer den alltså med besked.
Det går såklart enbart att spekulera vilt i vad som ligger till grund för denna eklektiska utstyrsel. Här finns, möjligen, en vision från stylisten om svala höstdagar och längtan om skidresor. Utifrån vad vi vet om Sergios relation till vintern sedan tidigare har dessa planer sannolikt grusats tack vare Ramos förkärlek för playan, drinkar och svettiga festnätter. Klinchen stylist och modell emellan lyser igenom inte bara i klädvalet (vinterjacka och shorts) utan även i Sergios bistra uppsyn. Den medelhavska bakgrunden, enorma handväskan och den instoppade skjortan till trots är Sergio uppenbarligen inte nöjd. Så vad har då fått honom att stanna efter timmar av tjafs med hela staben? Kanske är det managern, eller klappmannen, möjligen hade Iker Casillas löst problemen men han lyser med sin frånvaro.
Kvar står Sergio Ramos, på en bild som är retuscherad att se kall ut, och vi kan inget annat än att hoppa av glädje över han mitt i denna fadäs faktiskt gick och blev hipster.
Kanske var det egentligen här stiltrenden vände?


onsdag 28 oktober 2015

It's Halloween!

Är du en av alla de människor som har svårt att bestämma dig för vad du ska klä ut dig till på Halloween? Gör som Sergio Ramos...


Ta det säkra före det osäkra och inhandla inte en utan TRE peruker.
Det vi ser handlar inte om ett impulsivt ryck utfört under rådande glädjeyra. Vad vi ser är en utklädnad som går att variera - och på ett smart vis kunna knacka på samma dörr flera gånger utan att bli upptäckt. Eller det var så Sergio tänkte åtminstone.
Utstyrsel 1: Clownen.
Det här är en klassisk utklädnad som är mycket traumatisk för många. Sergios första drag är att paralysera sina grannar av rädsla, på så vis är de redan uppstressade inför nästa påringning. 
Utstyrsel 2: Cheerleadern.
Denna utstyrsel är ofta ett populärt drag bland alla de tjejer som vill vara sexiga och läskiga samtidigt på Halloween (mmm dina inälvor hänger ut, yeah baby!). Sergio väljer att lägga till ytterligare en twist på det hela genom att som man gå iklädd denna utstyrsel. Ni kan ju själva tänka er, på hans normativa, katolska gata i Spanien, reaktionerna som uppstår när en man kommer iförd dessa damkläder. De kommer hala fram krucifixet. 
Utstyrsel 3: Massmördaren.
Den tredje utstyrseln är någon mer subtil än de andra. Majoriteten av denna utklädnad ligger i kepsen. Ni kanske minns filmen "Jag vet vad du gjorde förra sommaren"? I denna film får man inte se mördarens ansikte, vi tvingas leva med någon lös förklaring på vem mördaren är och ingen minns hur han såg ut. I "Scream" döljer mördaren sitt ansikte med en mask, vi får emellertid veta att det är kompisar på festen som ligger bakom dåden (Scream 1). Kompisarna är i regel några personer som hållit låg profil genom hela filmen och i regel inte haft någon egentlig anledning att börja mörda folk.
Vad har då kepsen med det hela att göra? Jo! Med hjälp av kepsen kan Sergio hålla en låg profil, och i rätt position kan han även dölja delar av sitt ansikte och på så vis maskera sig för sina grannar. Om han tillsammans med detta kan uppträdda underligt och lite läskigt så har han säkrat sitt tredje lass med godis - på samma gata!

Hoppas ni har fått lite tips på hur ni ska lösa den kreativa krisen på Halloween, och glöm inte att Halloween är inte samma sak som Alla helgons afton, de firas inte samma helg.

onsdag 14 oktober 2015

Big in Japan?



Det är sannerligen inte saktfärdigt han dundrar fram Sergio. Faktum är, att det går så fort ner för trappan att det ser ut som han håller på att snubbla. Däremot så är det inte vid Sergio Ramos klumpigheter vi ska stanna vid idag utan hans Harajuku-inspirerade detaljer i outfiten.
Först har vi rosetten. Jag menar, varför skulle Sergio Ramos ha en vanlig fluga när han kan ha en i mönstrat tyg och med flärpar? Den hänger där likt en accessoar från klädlinjen Moi-même-Moitié. Jag vill även rikta en del uppmärksamhet till det rosa fluffet som hänger mellan Sergio och Pilar. Antagandet kan göras av många, att det är någon slags väska som tillhör Pilar - men där tror ni med all säkerhet fel! Att Ramos har en fäbless för väskor är något vi är väl medvetna om sedan waaay back. Misstankar börjar hysas om att det eventuellt finns en walk-in-closet enbart för unika väskor i familjens hem, men samtliga av dem är Sergios. Pilar yttrade möjligen en gång, precis i början av förhållandet, att hon ville låna en väska, något som fick Sergio att se rött. I instinktiv manér klamrade han sig runt en väska och fräste. Ty väsksamlingen är helig, det går inte att tveka på. Han bär alla modeller med samma stolthet och vördnad inför fotograferna och just idag med en hemlig längtan om att få inta Visual Kei-bandet Malice Mizer, som den förlorade sonen och kompletterande pusselbiten. Vem vill inte vara med i det bandet liksom?


fredag 9 oktober 2015

Bad boys, bad boys...



Det är inte svårt att fråga sig själv vad som händer här, men desto svårare att resonera sig fram till ett svar. Är det bandage eller plast Sergio bundit fast sin lagkamrat i? Till råga på allt ser han ut att ha lindat så hårt att stackaren börjar tappat andan. Och varför är Sergio så oförskämt nöjd över att binda fast en lagkamrat på detta vis? Vad Sergio såg som ett oskyldigt skämt är för oss andra starka bilder som bränt fast i hornhinnan, och förföljer oss som mardrömmar om natten.

fredag 2 oktober 2015

Winter Is Coming...

Höstens smekmånad är över och vi vandrar planlöst in i det oändliga mörkret som kallas vinter. Men vi gör det inte ensamma...


Påbylsad och allvarlig vandrar han fram i en utstyrsel som skulle kunna skapa lika dålig stämning som Jon Snow vid ett middagsbord. För att inte förväxlas med den allvarsamme riddaren har Sergio Ramos valt att svepa in sig själv i brunt. Mycket brunt. Först av allt har vi mössan, vad är det för fäbless Sergio verkar ha för att trycka på sig för tighta huvudbonader?! Vi har sett varianten förr, men aldrig i denna avföringsliknande färg. Hade det inte varit för att det rödbruna håret stack fram i nacken hade denna mössa lätt fått en och tro att Ramos lagt till med en klassisk pottfrisyr? Vi rör blicken vidare till den bruna tröjan. Färgen påminner om en unge som spillt mjukglass med noisette-sås innan haklappen hann fram. Denna tröja ger mig även blygsamma 70-talsvibbar - vilket osökt leder oss vidare till denna bilds kronjuvel: jackan. Jag försöker förstå hur Sergio lyckats komma över detta rejäla klädstycke, men finner fler frågor än svar. Är den nyproducerad? Vem producerar en sådan jacka i nutid? Har han lotat den på morfars eller farfars vind? Hur luktar den isåfall? 
Det tycks även ha undgått Sergio att denna beige-bruna kappa inte matchar hans hudton alls. Värst är, att om Sergio bara hade vågat löpa linan ut och klä sig i full tidstypisk (vi pratar fortfarande 70-tal) mundering så hade jackan kunnat passa. Men nu gör han ju inte det, och mössan är en stor bov i dramat.
Så vad är det då Sergio Ramos försöker åstadkomma med denna outfit?
Vill han representera alla stadier av toalettbesök under en Thailands-resa? Är det kanske så att detta faktiskt får honom att sukta efter en Thailands-resa? Så här i kyliga tider kan det vara skönt att ha en solig semester att se fram emot...
Kommer jag någonsin få svar på mina frågor? Förmodligen inte.
Kommer de hålla mig vaken om natten? Troligtvis.

lördag 26 september 2015

Gammalt är det nya.



"En hockeyfrilla är en frisyr som kännetecknas av kortare hår i luggen och på sidorna, och längre hår i nacken.
Under sent 1970-tal och särskilt under 1980-talet var hockeyfrillan en relativt vanlig mansfrisyr. Frisyren föll dock i onåd under 1990-talet och i populärkulturen används den sedan dess flitigt för att markera att en person saknar modemedvetenhet, har svårt att hänga med sin tid eller är allmänt socialt inkompetent."
Källa: Wikipedia

fredag 18 september 2015

W...

På med solbrillorna, Sergio Ramos och hans entourage är på väg!




Direkt från fel årtionde dundrar Sergio in. Det är oversized, det är trafikfara, det är bannemig vitt! Människorna i hans omgivning tycks bländas av allt vitt, ty det är så vitt att Sergio Ramos bländas av det själv.
Att Sergio Ramos skulle vara lyhörd för kritik är något jag ändå skulle vilja ge honom. De galna collagen av mönster och färg är synnerligen bortblåsta. Just denna dag hade Sergio siktet inställt på att hänföra journalistkåren med sin minimalism, klassiska linjer och stilrenhet.
Dessvärre lyckas han inte lura någon med detta loppisfynd som lämnades in av Uffe med ölkaggen som hade sina glansdagar på 70-talet ackompanjerat av en kryllig hockeyfrisyr och guldhalsband.
Det här har Playa Del Sol- och Dirk Diggler-vibbar så det skriker om det. Fantastiskt och horribelt på en och samma gång!




torsdag 10 september 2015

The First?

Ni vet. Den där tatueringen man gjorde på fyllan i Magaluf under tonårens blomstrande tid. 
Med simmiga ögon och vingliga ben såg den riktigt frän ut. Kompisarna hejade på och man ville mörka att man grät som ett litet barn under Twinrix-sejouren några veckor tidigare för att bevisa, en gång för alla, vilken macho typ man är....

Sergio Ramos har också en.

fredag 4 september 2015

I want it that way



Samla fyra av dina bästa vänner. Fördela texten och turas om. Kör tillsammans på refräng. På klippet nedan, tryck play. Karaoke-time!

                                                            Yeah

                                                          [Brian:]
                                                      You are my fire
                                                       The one desire
                                                     Believe when I say
                                                     I want it that way

                                                          [Nick:]
                                               But we are two worlds apart
                                                 Can't reach to your heart
                                                      When you say
                                                  That I want it that way

                                                        [Chorus:]
                                                      Tell me why
                                             Ain't nothin' but a heartache
                                                      Tell me why
                                             Ain't nothin' but a mistake
                                                      Tell me why
                                            I never wanna hear you say
                                                   I want it that way

                                                          [AJ:]
                                                    Am I your fire
                                                   Your one desire
                                               Yes I know it's too late
                                                But I want it that way

                                                       [Chorus:]
                                                     Tell me why
                                            Ain't nothin' but a heartache
                                                     Tell me why
                                              Ain't nothin' but a mistake
                                                     Tell me why
                                            I never wanna hear you say
                                                  I want it that way

                                                      [Kevin:]
                                        Now I can see that we're falling apart
                                        From the way that it used to be, yeah
                                               No matter the distance
                                                 I want you to know
                                             That deep down inside of me...

                                                     [Howie:]
                                                You are my fire
                                                 The one desire
                                                      You are
                                          You are, you are, you are

                                          Don't wanna hear you say
                                         Ain't nothin' but a heartache
                           Ain't nothin' but a mistake (don't wanna hear you say)
                                   I never wanna hear you say (oh, yeah)
                                               I want it that way

                                                  Tell me why
                                       Ain't nothin' but a heartache
                                                  Tell me why
                                        Ain't nothin but a mistake
                                                  Tell me why
                        I never wanna hear you say (don't wanna hear you say)
                                              I want it that way

                                                  Tell me why
                                       Ain't nothin' but a heartache
                                        Ain't nothin' but a mistake
                                                  Tell me why
                        I never wanna hear you say (never wanna hear you say)
                                              I want it that way

                                         'Cause I want it that way.


                                                          

onsdag 26 augusti 2015

Thug life

Föregående inlägg var något av en brutal slakt av Sergio Ramos. Jag har funderat över det som skrevs och kom fram till att det fortfarande stämmer. Däremot vill jag hjälpa Sergio att återvinna lite coolhet och har grävt fram några bilder som kanske kan ge honom en skjuts i rätt riktning:




Självklart går det att spekulera lite i hur pass bra Sergio axlar thug life-rollen. 
Bild 1. Lil Wayne instruerar honom hur han ska göra posen, Ramos själv ser lika bortkommen ut som när han håller en parfymflaska, eller en penna. Han förstår heller inte varför han ska göra det. 
Bild 2. Här ser vi hur Sergio försöker föra sedan vidare och har dragit in Özil i klaveret. De verkar även ha försökt matcha kläderna i något ying- och yang tema (vad det nu kan betyda, vet de ej) som de antar går i samklang med thug life-posen. Resultatet blir två fåntrattar och en riktigt ful keps.
Bild 3. Lite tid verkar ha passerat och Sergio Ramos verkar nu även ha glömt hur man faktiskt gör posen. 

Nåväl, jag försökte ge honom lite upprättelse men som vanligt när han gör en praktiskt tillämpning blir det bara så fel så fel...

måndag 17 augusti 2015

U talkin' to me?!

Många gånger har vi kliat oss u skalpen och undrat hur det står fatt med den mentala hälsan, egentligen. Jag pratar förstås om Sergio Ramos hälsa. Bland all problematik att passera övergångsställen, gå på rätt galatillställningar och hålla i olika föremål har jag nu funnit ett nytt mörker i denna redan så djupa avgrund....


Ni ser rätt. Här sitter alltså Sergio Ramos och pratar med en boll. Av hans ansiktsuttryck verkar han, skrämmande nog, faktiskt få ut något av samtalet.
Nästa parti som skärrar mig med denna bild är såklart själva samtalsämnet. 
"I want to give you some more later."???
Försöker han fälla ett skämt eller har han faktiskt någon form av djupgående kärleksrelation till bollen? Det sistnämnda vore ju faktiskt ganska troligt eller hur? Bara tanken på att han säger meningen med en sensuell ton ger bilden en helt ny innebörd, Är han på en dejt med bollen?
Psykologisk hjälp är en tankegång som tillkommer i mitt huvud, men här dyker en annan teori upp:
Är det ett psykologsamtal han har med bollen. Oräkneligt röda och gula kort senare är det kanske just det han behöver? Å andra sidan är det inte förenligt med samtalsämnet - vad är det han vill ge sin psykolog senare?
Mer förståeligt hade det varit, om den faktiskt var bollen som ville ge Sergio något senare, en hypnos eller uppgift exempelvis. Om det inte vore för att bollen inte ens har en mun. Uteslutningsförmågan leder till att det är Sergio Ramos som talar och det finns bara en fras kvar som kan sammanfatta det hela:
Ridå ner.

tisdag 11 augusti 2015

Starstrucked

Sergio Ramos är en man som är van vid rampljuset. Av många är han avskydd, men också älskad. Uppmärksamhetens blickar och fotoblixtar är ständigt i hasorna på denne man och han parerar så vant (om än ibland vilset) mellan de kändiskåta journalistparasiterna. I bloggen har han stått i rampljuset så länge nu att man aldrig riktigt funderat över - vem ser Sergio Ramos upp till själv?
Frågan höll mig vaken några nätter.
Efter en del researcharbete fann jag dock svaret:


Sergio Ramos gillar förstås Michael Jackson. En ganska alldaglig och ordinär idol att ha kan tyckas, men inte hann jag långt i det undersökande arbetet förrän jag fick en ny dimension av Sergios idolisering...

...

MJ tycks frambringa en kreativ ådra hos Sergio. Huvudlöst har han kastat sig mellan hyllorna på Panduro för att fixa de rätta tillbehören för detta hobbymåleri. Noggrant, helhjärtat och förnöjt penslar och betraktar han sitt alster med stor beundran. Allt tack vare MJ förstås.
Resultatet? 

Tada!

Inte nog med att MJ har tagit med Sergio ut på nya äventyr, Ramos verkar även ha fått en släng hybris och har signerat sitt schablontryck!
Som om ingen skulle missa att den var hemmagjord. 
stoltheten fullkomligen tindrar och tårar i Sergios ögon. Vi andra drog förstås ett darrigt och nervöst andetag - är Sergio Ramos på väg in i designerbranchen?
Troligtvis inte.
Oavsett verkar hans glädje så total att man inget kan göra, förutom att glädjas med honom. 
Gult är trots allt inte fult.



lördag 8 augusti 2015

Passa på.


Man vet aldrig när dagarna på stranden är räknade, så gör som Sergio Ramos och skynda ut!


Snacka om att passa på för övrigt. Han stjäl barns leksaker, trycker ner deras samvete -bokstavligen i sanden - genom att bygga flotta slott och visa sin kunnighet. Det är med iver och kvickhet som det sker. Innan du vet ordet av är sandgrejerna borta, längre bort på playan ser du hur sanden flyger och där bland dynen och alla virvlande korn - där sitter Sergio Ramos.

Nej, men ärligt talat. Det här är (nog) en systerdotter och Sergio visar för henne allt vad Iker lärt honom med pokalerna. Hur man ska hålla saker, lyfta, röra, klappa, stryka - varsamt och noggrant så det blir bra. Jag tror att Sergio har bra hand med barn. Se bara så snäll han ser ut där han sitter, som en ängel.

tisdag 4 augusti 2015

fredag 31 juli 2015

måndag 27 juli 2015

måndag 20 juli 2015

Beach-bling

Att vara fit inför beach 2015 är ett mål som gemene man klarar av, men att faktiskt klara av att bära upp strandkroppen med stil - det är en hel vetenskap det.


Med slickat hår som får självaste gräddan på Spy Bar att skälva och solbrillor stulna av någon smaklöst gammalt ex glassar han som en kung, Sergio. Han har så mycket självförtroende idag. Hållningen i ryggen är rak men armarna kaxigt avslappnade, det stadiga greppet om drinken vittnar om att det kommer bli en lång och riktigt härlig dag på stranden. I anletet kan vi se ett stort ´how you doin´-leende som skulle få Joey att lyfta hatten.

Faktum är att Sergio utstrålar sådan självsäkerhet idag att resten av oss bara kan stå på rad och konfunderat se på.
Det är här jag börjar fundera över radbandet. 
Sergio relation till Gud framstår som relativt platonisk. Jag kan förstås inte svara för hur pass gudfruktig Sergio är bakom lyckta dörrar i sitt privatliv, men inget av resterande inslag på denna bild säger mig att Sergio planerar att gå till kyrkan den närmsta tiden. Vet han ens om att det är en religiös symbol han missbrukar på detta sätt? Hade Gud verkligen varit nöjd med att se sina föremål vistas tillsammans med en caipirinha? Och för att inte tala om Sergios Joey-tolkning!
Jag är övertygad om att Sergio, efter denna bild publicering, fick sig en uppläxning av både mor och far samt resten av släkten. 
Efter uppläxningen lär han ha gått ut med ett meddelande som nu även riktar till er:
Ta hand om er själva och varandra i sommarvärmen. Drick mycket vatten - eller varannan iallafall.

tisdag 14 juli 2015

Viktigt meddelande!

Sommarvärmen kommer och går men solens farliga UV-strålar fortsätter grilla människans sköra hud. Därför är det viktigt att du smörjer in dig ordentligt med en lämplig skyddsfaktor som matchar din hudtyp. Sola gärna under parasoll, för en jämn och mer hållbar nyans. Då solen har en tendens att torka ut huden är det viktigt att du även smörjer in den efter att du pressat på playan, och även när det gäller after sun finns det en gedigen bredd av olika typer just för att du ska hitta den som passar dig.
Var rädd om dig, dina nära och kära. Ta hand om hyn, du har bara en!

XOXO
Sergio Ramos

fredag 26 juni 2015

Join the feeling...


Skribenten åker på musikfestival i grannlandet en vecka framöver och brukar ligga pall en vecka därefter.
Jag önskar så att denna bild var tagen på Primavera Sound. Sergio står där så förvirrad och undrar hur han hamnade på en konsert med Babes In Toyland. I Barcelona.
Må gott och ta hand om et i nattvimlet.

tisdag 23 juni 2015

Ett år!

Idag firar bloggen hela ett år, vem hade kunnat tro det?
Sergio Ramos gillar!





torsdag 11 juni 2015

Hattifnatt

Solkrämen är insmord och solbrillorna på, men glöm inte att även skydda svålen! Denna del av kroppen tenderar att bli bortglömd under stekiga dagar på playan. Bästa sättet att sydda huvudet är självfallet genom att bära en hatt. Känner du också att inspirationen tryter? Här nedan följer tre varianter som definitivt ger dig en unik look på beachen i sommar!

1. Influeras av sekelskiftet.
Att bada moderiktigt a´la tidigt 1900-tal kräver hårt arbete både i stilstudie och inte minst i att faktiskt finna de rätta kläderna. Med ett plommonstop fixar du steken hur lätt som helst. För den djärve kan man göra som Sergio och bära hatten i skrikiga kulörer. 

2. Skärgårdsstil.
En keps i dov färg är det rätta virket för en ledig stil när du planerar att strosa längs med kajkanter eller sitta på en båt och dricka öl samtidigt som du bara låtsas att du är båtintresserad.
Här bär Sergio den lediga kepsen men skapar lite intresse genom att kombinera den med att ha håret bakom öronen.

3. Klassikern.
Bästa sättet att hindra klädkrisen är genom att förse garderoben med denna klassiker. Ska du på dejt i solskenet men kom på att du har tvättid först dagen efter? Somnade du på stranden och brände svålen första dagen på semestern? Eller varför inte köra en mystisk look på krogen genom att piffa till med denna enkla detalj?
Jag pratar förstås om killen i Barca-tröjan.
Sanna mina ord, om det är något som skapar intresse och debatt i den Madridska nattluften så är det verkligen denna accessoar helt rätt för dig!

Go crazy or go home, eller i Sergios fall blev det troligen båda.