fredag 2 oktober 2015

Winter Is Coming...

Höstens smekmånad är över och vi vandrar planlöst in i det oändliga mörkret som kallas vinter. Men vi gör det inte ensamma...


Påbylsad och allvarlig vandrar han fram i en utstyrsel som skulle kunna skapa lika dålig stämning som Jon Snow vid ett middagsbord. För att inte förväxlas med den allvarsamme riddaren har Sergio Ramos valt att svepa in sig själv i brunt. Mycket brunt. Först av allt har vi mössan, vad är det för fäbless Sergio verkar ha för att trycka på sig för tighta huvudbonader?! Vi har sett varianten förr, men aldrig i denna avföringsliknande färg. Hade det inte varit för att det rödbruna håret stack fram i nacken hade denna mössa lätt fått en och tro att Ramos lagt till med en klassisk pottfrisyr? Vi rör blicken vidare till den bruna tröjan. Färgen påminner om en unge som spillt mjukglass med noisette-sås innan haklappen hann fram. Denna tröja ger mig även blygsamma 70-talsvibbar - vilket osökt leder oss vidare till denna bilds kronjuvel: jackan. Jag försöker förstå hur Sergio lyckats komma över detta rejäla klädstycke, men finner fler frågor än svar. Är den nyproducerad? Vem producerar en sådan jacka i nutid? Har han lotat den på morfars eller farfars vind? Hur luktar den isåfall? 
Det tycks även ha undgått Sergio att denna beige-bruna kappa inte matchar hans hudton alls. Värst är, att om Sergio bara hade vågat löpa linan ut och klä sig i full tidstypisk (vi pratar fortfarande 70-tal) mundering så hade jackan kunnat passa. Men nu gör han ju inte det, och mössan är en stor bov i dramat.
Så vad är det då Sergio Ramos försöker åstadkomma med denna outfit?
Vill han representera alla stadier av toalettbesök under en Thailands-resa? Är det kanske så att detta faktiskt får honom att sukta efter en Thailands-resa? Så här i kyliga tider kan det vara skönt att ha en solig semester att se fram emot...
Kommer jag någonsin få svar på mina frågor? Förmodligen inte.
Kommer de hålla mig vaken om natten? Troligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar