onsdag 28 oktober 2015

It's Halloween!

Är du en av alla de människor som har svårt att bestämma dig för vad du ska klä ut dig till på Halloween? Gör som Sergio Ramos...


Ta det säkra före det osäkra och inhandla inte en utan TRE peruker.
Det vi ser handlar inte om ett impulsivt ryck utfört under rådande glädjeyra. Vad vi ser är en utklädnad som går att variera - och på ett smart vis kunna knacka på samma dörr flera gånger utan att bli upptäckt. Eller det var så Sergio tänkte åtminstone.
Utstyrsel 1: Clownen.
Det här är en klassisk utklädnad som är mycket traumatisk för många. Sergios första drag är att paralysera sina grannar av rädsla, på så vis är de redan uppstressade inför nästa påringning. 
Utstyrsel 2: Cheerleadern.
Denna utstyrsel är ofta ett populärt drag bland alla de tjejer som vill vara sexiga och läskiga samtidigt på Halloween (mmm dina inälvor hänger ut, yeah baby!). Sergio väljer att lägga till ytterligare en twist på det hela genom att som man gå iklädd denna utstyrsel. Ni kan ju själva tänka er, på hans normativa, katolska gata i Spanien, reaktionerna som uppstår när en man kommer iförd dessa damkläder. De kommer hala fram krucifixet. 
Utstyrsel 3: Massmördaren.
Den tredje utstyrseln är någon mer subtil än de andra. Majoriteten av denna utklädnad ligger i kepsen. Ni kanske minns filmen "Jag vet vad du gjorde förra sommaren"? I denna film får man inte se mördarens ansikte, vi tvingas leva med någon lös förklaring på vem mördaren är och ingen minns hur han såg ut. I "Scream" döljer mördaren sitt ansikte med en mask, vi får emellertid veta att det är kompisar på festen som ligger bakom dåden (Scream 1). Kompisarna är i regel några personer som hållit låg profil genom hela filmen och i regel inte haft någon egentlig anledning att börja mörda folk.
Vad har då kepsen med det hela att göra? Jo! Med hjälp av kepsen kan Sergio hålla en låg profil, och i rätt position kan han även dölja delar av sitt ansikte och på så vis maskera sig för sina grannar. Om han tillsammans med detta kan uppträdda underligt och lite läskigt så har han säkrat sitt tredje lass med godis - på samma gata!

Hoppas ni har fått lite tips på hur ni ska lösa den kreativa krisen på Halloween, och glöm inte att Halloween är inte samma sak som Alla helgons afton, de firas inte samma helg.

onsdag 14 oktober 2015

Big in Japan?



Det är sannerligen inte saktfärdigt han dundrar fram Sergio. Faktum är, att det går så fort ner för trappan att det ser ut som han håller på att snubbla. Däremot så är det inte vid Sergio Ramos klumpigheter vi ska stanna vid idag utan hans Harajuku-inspirerade detaljer i outfiten.
Först har vi rosetten. Jag menar, varför skulle Sergio Ramos ha en vanlig fluga när han kan ha en i mönstrat tyg och med flärpar? Den hänger där likt en accessoar från klädlinjen Moi-même-Moitié. Jag vill även rikta en del uppmärksamhet till det rosa fluffet som hänger mellan Sergio och Pilar. Antagandet kan göras av många, att det är någon slags väska som tillhör Pilar - men där tror ni med all säkerhet fel! Att Ramos har en fäbless för väskor är något vi är väl medvetna om sedan waaay back. Misstankar börjar hysas om att det eventuellt finns en walk-in-closet enbart för unika väskor i familjens hem, men samtliga av dem är Sergios. Pilar yttrade möjligen en gång, precis i början av förhållandet, att hon ville låna en väska, något som fick Sergio att se rött. I instinktiv manér klamrade han sig runt en väska och fräste. Ty väsksamlingen är helig, det går inte att tveka på. Han bär alla modeller med samma stolthet och vördnad inför fotograferna och just idag med en hemlig längtan om att få inta Visual Kei-bandet Malice Mizer, som den förlorade sonen och kompletterande pusselbiten. Vem vill inte vara med i det bandet liksom?


fredag 9 oktober 2015

Bad boys, bad boys...



Det är inte svårt att fråga sig själv vad som händer här, men desto svårare att resonera sig fram till ett svar. Är det bandage eller plast Sergio bundit fast sin lagkamrat i? Till råga på allt ser han ut att ha lindat så hårt att stackaren börjar tappat andan. Och varför är Sergio så oförskämt nöjd över att binda fast en lagkamrat på detta vis? Vad Sergio såg som ett oskyldigt skämt är för oss andra starka bilder som bränt fast i hornhinnan, och förföljer oss som mardrömmar om natten.

fredag 2 oktober 2015

Winter Is Coming...

Höstens smekmånad är över och vi vandrar planlöst in i det oändliga mörkret som kallas vinter. Men vi gör det inte ensamma...


Påbylsad och allvarlig vandrar han fram i en utstyrsel som skulle kunna skapa lika dålig stämning som Jon Snow vid ett middagsbord. För att inte förväxlas med den allvarsamme riddaren har Sergio Ramos valt att svepa in sig själv i brunt. Mycket brunt. Först av allt har vi mössan, vad är det för fäbless Sergio verkar ha för att trycka på sig för tighta huvudbonader?! Vi har sett varianten förr, men aldrig i denna avföringsliknande färg. Hade det inte varit för att det rödbruna håret stack fram i nacken hade denna mössa lätt fått en och tro att Ramos lagt till med en klassisk pottfrisyr? Vi rör blicken vidare till den bruna tröjan. Färgen påminner om en unge som spillt mjukglass med noisette-sås innan haklappen hann fram. Denna tröja ger mig även blygsamma 70-talsvibbar - vilket osökt leder oss vidare till denna bilds kronjuvel: jackan. Jag försöker förstå hur Sergio lyckats komma över detta rejäla klädstycke, men finner fler frågor än svar. Är den nyproducerad? Vem producerar en sådan jacka i nutid? Har han lotat den på morfars eller farfars vind? Hur luktar den isåfall? 
Det tycks även ha undgått Sergio att denna beige-bruna kappa inte matchar hans hudton alls. Värst är, att om Sergio bara hade vågat löpa linan ut och klä sig i full tidstypisk (vi pratar fortfarande 70-tal) mundering så hade jackan kunnat passa. Men nu gör han ju inte det, och mössan är en stor bov i dramat.
Så vad är det då Sergio Ramos försöker åstadkomma med denna outfit?
Vill han representera alla stadier av toalettbesök under en Thailands-resa? Är det kanske så att detta faktiskt får honom att sukta efter en Thailands-resa? Så här i kyliga tider kan det vara skönt att ha en solig semester att se fram emot...
Kommer jag någonsin få svar på mina frågor? Förmodligen inte.
Kommer de hålla mig vaken om natten? Troligtvis.