Sveriges nationaldag till ära, vad passar då inte bättre än en hyllning till den Svenska flaggans ståtliga färger?
Nej, jag syftar inte på bakgrunden utan på Sergio Ramos utstyrsel som idag är så blå, så blå. Det är inte utan att man undrar om Sergio lystrat på denna bloggs kritik gällande allehanda snedsteg bland färg- och materialkombinationer. För idag verkar han tagit det säkra före det osäkra och helgarderat sig med blått. I skär rädsla för pressens haglande kritik har Sergio Ramos idag försökt sig på att matcha bakgrunden till varje pris - till och med håret matchar i sin förfärligt gula nyans!
Det glädjer mig att se Ramos wetlook i håret nå sin kulmen på detta event. Den oljiga känslan har förbytts till smör som matchas med någon gulbrunt rogue på kinderna. Det är ett under att Sergio inte lämnar en fettrand efter sig på marken där han vandrat, men kanske de osminkade, bleka, armarna hinner suga upp det drypande smöret på vägen ner längs kroppen?
Jag ställer mig plötsligt frågande till huruvida det här verkligen är en lämplig hyllning av Sverige och dessa flagga - kanske det här är en bild från en av de där dagarna då Spanien gav Sverige spö i fotboll?
Den trygghet jag kan finna i denna slafsiga röra är att Sergio omöjligen kan vara så genomtänkt elak. Elak köper jag (åtminstone på plan) - men genomtänkt?