Många gånger har vi kliat oss u skalpen och undrat hur det står fatt med den mentala hälsan, egentligen. Jag pratar förstås om Sergio Ramos hälsa. Bland all problematik att passera övergångsställen, gå på rätt galatillställningar och hålla i olika föremål har jag nu funnit ett nytt mörker i denna redan så djupa avgrund....
Ni ser rätt. Här sitter alltså Sergio Ramos och pratar med en boll. Av hans ansiktsuttryck verkar han, skrämmande nog, faktiskt få ut något av samtalet.
Nästa parti som skärrar mig med denna bild är såklart själva samtalsämnet.
"I want to give you some more later."???
Försöker han fälla ett skämt eller har han faktiskt någon form av djupgående kärleksrelation till bollen? Det sistnämnda vore ju faktiskt ganska troligt eller hur? Bara tanken på att han säger meningen med en sensuell ton ger bilden en helt ny innebörd, Är han på en dejt med bollen?
Psykologisk hjälp är en tankegång som tillkommer i mitt huvud, men här dyker en annan teori upp:
Är det ett psykologsamtal han har med bollen. Oräkneligt röda och gula kort senare är det kanske just det han behöver? Å andra sidan är det inte förenligt med samtalsämnet - vad är det han vill ge sin psykolog senare?
Mer förståeligt hade det varit, om den faktiskt var bollen som ville ge Sergio något senare, en hypnos eller uppgift exempelvis. Om det inte vore för att bollen inte ens har en mun. Uteslutningsförmågan leder till att det är Sergio Ramos som talar och det finns bara en fras kvar som kan sammanfatta det hela:
Ridå ner.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar