Idag har Star Wars - the force awakens premiär men även utanför bioduken får vi uppleva en sammanstrålning av olika effekter när vi får följa med på Sergio Ramos alldeles egna tolkning av ett rymdäventyr...
Ni kanske undrar hur långsökt man får bli, men jag kan garantera er att det här inte är särskilt komplicerat. Kombinationen av sammetskavaj, glansigt denim-material och en slafsig (men obligatorisk) scarfs är inget annat än ett hav av omotiverade rymdskepp a´la the attack of the clones som lämnar en lika obekväm som en av Hayden Christensens sensuella miner.
Djärvt nog skulle jag vilja påstå att kavajen, i rätt sammanhang, faktiskt skulle kunna fungera - eller rent av vara riktigt snygg! Däremot faller det platt tillsammans med dessa tidlöst fula jeans. Perioder har gått när detta glansiga tyg varit populärt och varje gång det gjort entré har jag lämnats lika bekymrad. Varför skulle man vilja köpa ett par byxor för mycket pengar som såg permanent skitiga ut och som aldrig kan tvättas till ett rent intryck?
Vad som emellertid sätter spiken i kistan med denna outfit är den fördömda scarfen. Vanligtvis är rosa en färg jag uppskattar att se på Sergio, men inte idag. Alla tankar om färgklickar och "edge" fullständigt utplånas när en scarf ser ut som en gammal dammig köttslamsa som knapphändigt sitter ihop då den nyss passerat köttkvarnen. Vegetarianen bakom bloggen trillar baklänges och det är till och med så håret känns fint och välfriserat i jämförelse med detta rosa snedsteg som inte tycks ha någon annan funktion än att förstärka Sergios vinterbleka hy.
Med det sagt hoppas jag att den nya Star Wars-serien är bättre än de förra tre samt att dagens kombination av kläder på Sergio är något som verkligen tillhör a long time ago in a galaxy far far away...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar