Jag älskar när Sergios utstyrslar bjuder på underlag till en god ordlek. Idag är en sådan dag.
Snön ligger tät i stora delar av Sverige, vi har svårt att anpassa oss efter detta plötsliga väderomslag som ägt rum i dessa trakter i flera hundra år innan vi började förstöra planeten och därmed förändra klimatet - vilket är ämnesstoff för en helt egen blogg. Men idag står vi alltså här, lamslagna av den plötsliga kylan som legat över oss i flera veckor och får våra mobiltafsande fingrar att frysa till is när vi försöker instagramma att vi vänta på bussen för att fiska sympatiröster.
En som visar sitt fulla stöd och lägger rösten på oss är Sergio Ramos.
Sergio har som bekant aldrig varit särskilt glad i kyla, något han demonstrerar på dagens event genom att klä sig i vad som ser ut att vara femton lager kläder. Stackarn ser ju ut som en baconfylld kalkon redo att serveras på tacksägelsedagen! Innanför kavajen tycks Sergio ha fyllt på med kläder till den grad att vi börjar sikta C-kupor över bröstkorgen. Han är så uppstoppad att en av de ynka två knapparna inte ens går att stänga (notera även att kavajen tycks vara designad med en inbyggd fylleknäppning?!). Förstår ni hur mycket han fryser? Men hänger Sergio läpp för det? Icke!
Så låt dig smittas av Sergio Ramos snövita leende och spring ut i snön, för det finns trots allt inget dåligt väder - bara dåliga kläder.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar