onsdag 15 april 2015

April sky

Det sägs att April regnar bort. Av denna anledning kan denna månad utgöra ett hot mot frisyren, då man i ur och skur ska masa sig till jobb i envishet om att det är vår och för varmt att ta bussen.
Som den påhittiga man han är så har Sergio Ramos en lösning...



Han gör det dessutom djärvt, Sergio!
För några (fast ganska många) år sedan var dessa flätor en populär syn bland fotbollsspelare, gärna bland vita män som försökte anamma någon slags afrokänsla utan att egentligen besitta det rätta hårvirket för det.
Här har Sergio Ramos dessutom lagt till en personlig och ganska vågad edge på det hela. Men vad som kanske verkade som en god idé i tanken fungerade mindre väl efter praktisk tillämpning.
Sergios svål ser ut som en flintskallig gammal gubbes. En flintis med hockeyfrilla. Har ni någon gång passerat en människa på stan och tänkt att hen borde sluta leva kvar i sina glansdagar från 80-talet? Att hen borde sluta bära axelvaddar? Att hen borde skippa pastell? Att hen borde klippa sig och gå vidare med livet? Det var förmodligen Sergio Ramos ni såg.
Jag kontemplerar kring hans potentiella fäbless för att verka lillgammal. Varför vill man annars försöka lura folk att man har flint? Notera även de sladdriga hårslamsorna som tittar fram i nacken. Detta hår som utsatts för oräkneligt antal plattänger och underliga produkter för helt andra hårtyper (kanske det lämpade sig bättre för afrohår?), har med åren slitits av och tunnats ut markant. Detta värjer Sergio att förstärka genom att halvera hårmassan i form av sex tjocka flätor.
Som om det inte vore hån nog mot människor med afrohår, så har man dessutom smällt upp en bild i bakgrunden innehållandes barn, med just detta hår! Jag vet vad ni tänker, att detta handlar om ett välgörenhetssammanhang. Men nej. Inte i Spanien.
Nåväl. Det enda Sergio lyckats med i vanlig ordning är att misslyckas. Men är han nöjd så får jag väl vara detsamma, i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar