lördag 7 maj 2016

Freshman

Om Sergio Ramos hade haft MySpace hade det här varit hans profilbild.


Året var 2006, sajten hade ännu inte blivit utkonkurrerad av Facebook och framförallt myllrade den av en massa alternativa småkids som hängde i rör och hade startat egna band.
Självklart ville Sergio hänga med på tåget och så här blev resultatet.
Kort och gott, en förvuxen man fastkilad i ett litet färglagt rör som var avsett för barn. Man har försökt instruera Ramos att ha en avslappnad stil men hans skitnödiga min vittnar om annat. Det här är inte skönt och Sergio oroas redan över hur han ska kunna ta sig ut ur röret efteråt, paniken i hans ögon är fullkomligen bländande.
Faktum är, att Sergios fotbollskarriär kunde tagit slut där och då, i detta rör. Till denna bild hör en fotoserie som aldrig publicerats där man får bevittna hur förbipasserande fick hjälpas åt att baxa ut denna strandade val, men resten av bilderna hemligstämplades och Sergios karriärplaner på MySpace tystades ner och.
Däremot kan vi vara ganska säkra på att hans musik åtminstone hade låtit så här (notera gärna Sergios ghettomoves):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar