2010-06-18 "Who let the dogs out?"
Sergio Ramos är en av mina absoluta favoritspelare, särskilt i landslaget där jag nås av upplevelsen att han kommer till sin absoluta rätt. Men även utanför plan är det här en profil som ligger mig varmt om hjärtat. Se bara här...

Slår man upp ordet "Pimp" i ordboken lär där finnas en bild på Sergio Ramos, utan vidare förklaring. Här skulle jag vilja skriva "har han sett sig själv i spegeln eller?" men det är just detta jag fruktar att han gjort, och det kanske en stund för länge. Just dessa två outfits är personliga favoriter och jag har i ärlighetens namn svårt att utse vilken som är värst. Det är båda unika på så olika vis. På den övre bilden finner vi, eller vad som snarare boxar oss i ögonen, de gröna byxorna samt sandaler som självaste Jesus hade förkastat. På den nedre bilden har vi å andra sidan den lilla knuten, den uppknäppta, uppkavlade skjortan. Och halsbandet. Halsbandet är denna outfits absoluta klimax. Icke att förglömma är den instoppade skjortan och skärp, ett snitt som verkar vara en av Sergios favoriter. Det enda som fattas nu är att han bär byxorna från ovanbilden tillsammans med skjortan på bilden nedan. Eller varför inte sandalerna och halsbandet? De ser nästan ut att höra ihop. Det hade varit som julafton för mig.
Ni förstår ju själva, att vi här handskas med en helt komplett ung man som befinner sig i sina bästa dagar. Sergio Ramos är förstås omöjlig att tycka illa om, tro mig när jag säger att det är en mycket poetisk hatkärlek jag hyser för honom. Fulsnyggare kille får man leta efter, och det riktigt länge.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar