Bara se detta påfund:

Det här övergår alla förstånd.
Då rykten nådde mitt öra att Sergio lyssnar på Bryan Adams om kvällarna tyckte jag det var för bra för att vara sant, men jag fruktar att detta tilltag kan vara en ren lögn. Den annars så (klädmässigt) minutiöst planerade Ramos har här gjort en resa i full fart bak till 1990-talet. Och nöjd verkar han vara.
Teorier uppstår om vilken förebild som legat till grund för detta otyg. jag grävde fram några exemplar:
Aaron Carter.
Det finns dock två saker som är ännu värre än att Sergio har brutalblekt sitt hår och det är
1. att han inte gjort det till en ordentlig nyans utan samma gula svall med hint av kiss som de andra.
2. att han, som ovan nämnt, verkar så oförskämt glad över det hela.
Jag tackar min drömfångare för att ha förskonats från innerliga bilder på Sergio i gult hår och guldiga byxor av diffust presenningstyg. Glad och stolt, som alltid.
Innan vi hinner hoppa överbord och skutan sjunker kan det vara relevant att återkoppla till bild 1. Den här skiljer sig från de andra på så vis att Sergio ser lite bekymrad ut. Som vanligt när han lägger fram denna min, kan vi omöjligt veta vad för allehanda enkelheter han tänker på. Exempelvis: Där längre fram på parkeringen står några låga buskar och Sergio har redan glömt hur han tog sig förbi när han skulle lämna bilen, och nu vet han inte hur han ska ta sig tillbaka dit. Kanske han har glömt hur bilen såg ut. Eller rentav att han inte tog den, utan promenerade? Han kanske har nackspärr från allt vinkande på bild 3. Eller så funderar han, som alla vi andra, på om han har stängt av spisplattan.
Ett förslag är emellertid, att Sergio funderar över vad han gjort med håret.
Någonstans tog han, eller någon i hans omgivning, förnuftet till fånga för ty detta är en hårfärg som inte längre pryder Sergio Ramos korta svall.
Det tackar vi faktiskt för.






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar