2010-07-07 "The boy is back in town"
Lagom inför kvällens hitills spexigaste match i VM har jag kommit över fler godbitar ur Sergio Ramos urläckra garderob. Eller den här gången är det tillochmed urläckra modellbilder vi har att göra med.

Att Sergio är en pojke i lyxförpackning är fakta vi redan bekantat oss med och är således ingen nyhet. Här kan vi se att man haft lyxförpackningen i åtanke men valt att skapa en, för Sergio, innovativ "edge" på det hela. Flamencoknuten är ersatt med busigt pojkrufs och man har dessutom instruerat den annars så glanlynte Ramos att lägga på sig en seriös och sexig blick. Jag försöker med hela mitt hjärta komma på vilket år den här sortens kläder var moderna. Har det året någonsin existerat? Den rosa västen(?) ser ut att vara inventerad ur mormor Elsas garderob, den blå scarfsen likaså. På den tredje bilden har man på ett vågat vis försökt matcha rutigt med rutigt, den här gången är kläderna dock invengterade ur Elsas make, morfar Bosses garderob. Ovanpå det hela var det någon som stal Håkan Hellströms hatt och kom på idén att sätta den på Ramos huvud och möjligen tilltala en annan publik? Jag vill dock återvända till bild två, då jag känner att denna skiljer sig lite från de övriga av den anledning att de två faktiskt är anpassade efter ett liv och en vardag, bland människor. Vad idén med denna utstyrsel är vet jag ej, men jag kan tänka mig att det är en ledig look man eftersträvar. Avgörandet baseras på Elsas oknutna scarfs, Sergios hållning, det faktum att han inte ens har en tröja, och för att göra firitdsoutfiten mer övertydlig - är det inte ett PSP som dinglar nere vid byxan?! Problemet med den här utstyrslen är att den är alldeles för påbylsad för ett besök på stranden, och jag har svårt att tänka mig att ens självaste Sergio Ramos går runt barbröstad på stan. Det är elakt av mig att ge Sergio skulden för hur han ser ut på dessa bilder eftersom han förmodligen bara varit en bricka i spelet, men jag kan ge honom skulden för att ha ställt upp på att bära dessa zoolander-kläder från första början. Vad jag har förstått dock är att Sergio är en man som sällan lägger fingrarna mellan i ... egentligen vad som helst. Den här karln går alltid all-in. Med det sagt hoppas jag han gör det ikväll och att Spanien går till VM-final!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar