onsdag 1 oktober 2014

Rosa Oktober. Del 1.

Under senare års tid har Oktober månad blivit synonymt med rosa bandet. Vad kan då inte passa bättre än att denna månad granska Sergio Ramos rosa utstyrslar? Tro mig, det är några.
Rosa Oktober börjar nu.


I en sjaskig bar i Phuket (med tillhörande svetting engelskman i bakgrunden) stövlar Sergio in, direkt från Full Moon Party. Han ska ta sig några drinkar för att sedan bege sig ut bland sanddynen och neonfreaksen igen. Kvällen till ära har han verkligen prickat in temat. En skrikig rosa tröja med någon slags halvsliten världskarta(?) på, som förhoppningsvis lyser fint i UV-ljus. Till detta har han matchat med neongröna detaljer både på arm och i hår. Sergio är redo för dans, hela natten lång!
Eller?
Trots att Sergio ansträngt sig så väl kan man inte undgå att det vila en skepticism över det hela.
Radbandet. Varför har han det med sig? Kan det vara så att han känner sig otrygg bland alla överfulla och drogade ungdomar? Jag slås av en bild, med en stor sprakande brasa i mitten. Runt den dansar ungdomar barfota i sanden. Vid sidan av står Sergio, med händerna i fickorna och tårna som blygsamt rör sig i sanden. 
Hörlurarna. Det här är en stark indikation på att Sergio inte alls uppskattar Full Moon Party. De spelar ju varken Scooter eller Aaron Carter. Frågan är då vad han gör där? Vem lurade honom dit?
Och var är Iker Casillas när man som bäst behöver honom? Det här är frågor som jag ställer mig, och som kanske även Sergio ställde till sig själv när han stod där, utblottad, ensam, på en strand i Phuket. Man kan bara hoppas att han fann en vän i engelskmannen där bakom, och att det röjde hela kvällen. La vida loca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar