onsdag 8 oktober 2014

Rosa Oktober. Del 2.

Senast vi såg honom var Sergio ensam och möjligen lämnad till sitt öde tillsammans med en svettig engelsman i bakgrunden. Idag är fallet, tack och lov, inte så.


 Här ser vi Sergio tillsammans men sin käre vän Fernando Torres. Det ser ut som ett stort event de går på, killarna. Förmodligen möttes de upp innan och hjälptes åt med klädvalen, som såklart bli något intressanta med tanke på att folk omkring verkar ha kostym på sig. Busfrön som de är, bestämde de sig tillsammans för att leka rebeller. Jag undrar dock vems syskon det är som fått sätta kläderna till för att de här två förvuxna småpojkarna ska glida in på event i för tighta tröjor? Traditionella spanjorer (Torres med katolsk uppväxt och håller handen med samma flicka som han gjorde när han var fem) som de är, så rör det sig eventuellt om en yngre systers garderob. Sergio slås inte som typen som bryr sig om ett plagg eller en accessoar är könsnormativ - han bär det som han tycker är fint! Men se så den rosa tröjan kramar åt hans stackars hals! Precis så där som det gör när en kille tar på sig en girlie. Självfallet är det inte det faktum att de snott syrrans tröjor som är ett problem här. Problemet jag ser är två män som vägrar inse att de blivit, just män. De må vara unga män,men de är män. Vad vi bevittnar på bilden är en potentiell 25års-kris. Personifierad och förkroppsligad. Slår man upp termen i en ordbok, låt er inte förvånas om det är ovan bild som ackompanjeras med förklarande text. Det här osar lökig semester. Situationen förbättras inte av att en t-shirtsturist florerar precis bakom dem. Som en slags klen tröst.
Något som dock inte är klen vore trösten om att de två grabbarna faktiskt har växt upp och axlat rollen som män numer. Hur det gått för turisten i bakgrunden ska jag däremot låta vara osagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar