Idag är det internationella kvinnodagen, det ska firas och det ska kämpas.
Eller så kan man göra som Sergio Ramos.
Sergio har valt att spexa, genom att klä ut sig till ryamatta.
Passande kan man tycka, för där kan han ju hållas.
Men vad försiggår här egentligen? Jag har lagt allt ansvar i händerna på Pilar att styra upp detta och så händer det här? Jag kan bara inte förmå mig att lägga skulden på henne, de har förmodligen stämt träff på gräsplätten bredvid gatan i villaområdet och Sergio har behövt planera sin outfit själv. Så måste det vara.
Som en vilsen pojke på Biltema, för liten för att förstå vad man har alla dessa tråkiga leksaker till, har han vandrat längs raderna i sin walk-in-closet, och resonerat förstrött.
- Den här tröjan är ju rätt fin, den har Pilar köpt, så den tar jag.
- Dessa byxorna är sköna, vi ska ju sitta i gräset, dom får det bli.
- Skorna där är ju rätt coola, de har jag själv köpt, med rådgivning från Pilar, har inte använt dem innan så idag för bli en premiär.
- Det är lite kallt ut, det ser ut som att det regnar också, den här scarfsen köpte Pilar till mig så den tar jag!
Sergio Ramos tänkte kanske väl när han tog det säkra före det osäkra och tog på sig kläder som fästmön valt. Så säker att han inte ens vågade kombinera olika färger och resulterar i en enda stor,blå, klumb där på gräsplätten. Men Hon verkar nöjd. Det är det enda som är viktigt idag.
Däremot är det en annan faktor som spelar in i denna utstyrsel, en som är djupt mycket känsligare för Sergio men som han själv inte verkar medveten om.
Det kan inte vara uppskattat att Real Madrids trogne kortsamlare idag promotar Barcelona.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar