onsdag 20 maj 2015

Theese little black sandals, walked me away?

Sommaren närmar sig med stormsteg och den lämpliga klädseln har hamnat längst fram i garderoben. Vi som bor i norra Europa är emellertid väl medvetna om hur lömsk denna period kan vara då det kan vara kallt på morgonen, varmt på eftermiddagen och kanske rentav tvärtom. Att klä sig somrigt men ändå värmande kan vara en skör balansgång att gå. Något som nordeuropéer vet. Betryggande nog tycks det vara en till som vet hur denna balansgång både kan vara och hur den ska skötas...



Något av det vi längtat mest efter är såklart sandaler!
Som den trendkänslige kille Sergio Ramos är så vill även han plocka fram sommargarderoben i god tid men stöter på patrull när det uppdagas att morgonen är kyligare än vad den såg ut från insidan av fönstret.
På bild ett har Sergio därför tagit det säkra före det osäkra och dragit på sig strumpor innan han stoppade fötterna i sandalerna.
Vad som kan tyckas komiskt är att för två år sedan hade dessa skor varit helt otänkbara, men de senaste åren har den prytt alla modelejons fötter i tid och otid. Och för att Sergio tycks spatsera klädd så här under träning kan det tyckas vara förlåtligt.
Vad som händer i bild två är däremot höljt i mystikens täta dimma.
Tröjan har några högst omotiverade emblem på sig som vi inte kan tyda vad de står för. Frågan är om Sergio vet själv. Byxorna är utförda i en lappteknik som gör att de ser ut att vara lagade i efterhand.
Sedan har vi sandalerna. För vad är det här för sandaler egentligen? I bild ett ser vi en något mer sportig modell som fyller funktion i omklädningsrum, badhus och till och med på Way Out West!
Sandalerna i bild två är mer förbryllande dock.
Jag försöker klura kring om de är kopplade till platsen Sergio befinner sig på. Är det ett hotell? Har han tagit dem från rummet? Och varför?
Jag ser framför mig hur Sergio har försovit sig. Han stängde av snoozen och vände sig om. När lagbussen sedan upptäckte att deras kortsamlare var borta blev det fullt pådrag för att finna honom igen, därav folket i bakgrunden.
I all hast drog Sergio på sig de första byxorna han hittade på golvet, leta strumpor och knyta skor var det inte tal om. Låt oss säga att han fick välja mellan att fixa håret och knyta skorna så vet vi sedan länge vilket alternativ som är givet.
Av Sergios lätt förbryllade min att döma kan vi även utgå ifrån att han missade hotellfrukosten.
Vi kan bara hoppas att Iker, som redan sitter på bussen, har förberett en smörgås till Ramos. Om det är någon som inte förtjänar att gå hungrig och grinig, så är det trots allt Sergio Ramos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar