torsdag 21 april 2016

Throw back Thursday

Jag vet att man inte ska rota allt för mycket bland gamla arkiv och oönskad skåpmat. Men, jag kunde bara inte låta bli...


Vad tänker Sergio Ramos när han ställde upp på det här? Och kanske framförallt, vad tänker han om det nu? Är han stolt?
Första bilden har någon typ utav etno-tema. Man tycks inte riktigt veta hur man ska definiera ordet "etno", men den vaga bilden räckte uppenbarligen för att slänga upp på denna bild. Här det vi en sarong, en ganska modern ring, pråliga halssmycken samt ett surfar-halsband. Allt kan (enligt beställaren av denna bild) förstås tolkas som etno, men för att inte riskera att stöta på missuppfattningar om vilket tema bilden har, så har man slängt in en - tadaa! - Palmkvist! Etno så det förslår!
Den andra bilden har ett annorlunda tema, och det lämnar inte mycket till fantasin! Man har stylat Sergio, men bara från halsen och neråt. Håret saknar vax och tycks inte ha drabbats av samma oljiga svettkavalkad som resten av kroppen. Vi ser förstås att Sergio tar hand om sin kropp väl och rakar den ofta. Jag förstår idén med fotbollsskorna, och jag förstår att Sergio Ramos är nöjd. Vad jag inte förstår är vad det där kompisarmbandet som man fick med Aftonbladet för hundra år sedan gör på Sergios handled? De må ha varit inne där och då när bilden togs, men vad är syftet med att ta en nakenbild och sedan ha en massa tingel-tangel på sig? Och varför har man inte bemödat sig med att styla hela Sergio?
Jag tycker lite synd om Ramos, då han på dessa två bilder, i ungdomens glada år, tycks ha kommit över de sämsta idékläckarna för tidningsuppslag någonsin. Troligtvis har de inte kvar jobbet. Något som däremot Sergio Ramos har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar