Visst ser ni rätt, det är Sergio Ramos!
Kylan har bitit hårt på vår sydeuropeiska vän, vilket har fått honom att dra på sig det tunga artilleriet. Sällskapet har en betydligt nättare utstyrsel i form av tvåknappskavaj, lilla linnet och hårsvallet flygandes fritt. Men inte Sergio. Han fryser så illa att han tvingats dra upp hättan och dragkedjan hela vägen.
Det är just denna jacka vi ska fokusera vårt stilsinne på idag.
Likt pansar ser den ut att täcka varenda uns av Sergios överkropp utom just ansiktet (det kan vara bra att se var man går, tänkte Sergios sällskap och såg till att åtminstone ansiktet inte var täckt), och gudarna ska veta - den här jackan är inte vacker.
Färgen och glansigheten för tankarna till en valfri bajamaja på Wacken Open Air 2005. Tyskarna hade en tendens att efterlämna sin spillning precis överallt, och nu har det fått en revival i Sergio Ramos jacka.
Vem sjutton tar på sig en bajsbrun jacka helt frivilligt?
Dessutom är det ingen normal färg, utan det krävs ett intag av något som är många dagar för gammalt eller en McFeast för mycket från donken för att skapa denna färg på sin spillning. Eller några dagar på musikfestival med inkluderad camping.
Jag känner att jag behöver revidera det jag skrev om att jackan liknar pansar:
Likt en stor hästskit ser den ut att täcka varenda uns av Sergios överkropp utom just ansiktet - och tur är väl det?!
Trots tunga motsättningar så som extrem kyla och bajs, så överlevde Sergio onekligen denna hårda vinter. Kanske han också tänkte att extrema situationer kräver extremt agerande, vilket också kan förklara varför vi inte sett skymten av den här jackan varken före eller efter att bilderna ovan togs.
Tack och lov.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar