När jag ska göra en analys kring någon av Sergios outfits brukar jag lägga viss möda på att komma på en passande och fyndig inledning...
Inte idag.
Ni ser ju själva varför.
Här kan man diskutera vitt och brett om vad som pågår. För vad pågår egentligen?
Var är Sergio? Och varför?
Ingenting hänger samman.
Skylten i bakgrunden indikerar på att det är någon form av gala eller åtminstone event som Sergio är på. Men'sHealth låter som en tidning (kanske?) och som den sportiga typen Sergio är, så slår det oss kanske inte med större förvåning att han är där.
Vad som förbryllar mer dock är, såklart, kostymen. Eller ska jag kanske säga pyjamasen? För det är väl vad det här är?
Funderingar man man kan få är t.ex vad som for genom Sergios huvud när han bestämde sig för att ta på sig dessa silkespaltor inför en gala.
Vilket årtionde är det han vill återuppleva? Finns årtiondet ens?
Det här ser ut som ett halvhjärtat försök att sy om gamla påslakan från ellos till en skojfrisk utstyrsel inför firmafesten. Och det är så gräsligt att till och med gräsmattan under Sergios fötter har gått hädan. För den där gräsmattan mår verkligen inte bra. Inte heller ser den särskilt nedtrampad ut, som om många gått på den, utan den har bara precis härsknat på grund av blotta åsynen av Sergio Ramos.
Hur det sedan ska gå att faktiskt sitta och äta galamiddag i det här tyget kan man också undra. Inre bilder berättar för mig att den här middagen mycket väl kan sluta med att Sergio glider av stolen, ner under bordet. Med sig i fallet har han bordsduken och finporslinet.
Stackars Sergio, det är precis som om det inte spelar någon roll hur mycket han än försöker, försöker göra rätt för sig - så måste det bara bli fel.
Och där står han, på den bruna gräsmattan, utan en susning om den katastrof han går till mötes inne på galamiddagen.
Kanske är det bäst så.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar